Odlehčit otázky. (3)
Při zjištování přesného zadání, co je pro zákazníka důležité a co od pneumatik očekává, pokládáme zákazníkovi otázky. Snažíme se zákazníka " rozpovídat" a pokládáme otázky na které se nedá odpovědět ANO nebo NE. Aby pokládání otázek nevyznělo jako výslech na policii, odlehčujeme otázky pomocí vysvětlování, proč se ptám zrovna na tohle. Položíme otázku a hned další větou vysvětlíme proč se na to ptáme.
Vysvětlujeme otázky.
Ptám se proto..., Zajímalo by mne.., Abych vám doporučil ty nejvhodnější pneumatiky, potřebuji vědět..., Je to velmi důležité, protože..., Mám na mysli..., atd
Když zákazníkovi otázky vysvětlíme a vyzveme ho další odpovědí k tomu aby nám pomohl najít optimální pneumatiky pro něho, rád to udělá.
Připravujeme si ornou půdu.
Vysvětlování otázek je skvělá věc, Na jednu stranu zákazníka vedeme pomocí otázky, kterou v zápětí vysvětlíme, proč se ptáme, ale současně nám vysvětlování otázek umožňuje informovat zákazníka o tom , jak pneumatiky fungují, že nejsou všechny stejné, že jsou cenově odlišené prodle funkčnosti, výdrže, komfortu atd. Zákazníka pomocí vysvětlení informujeme o věcech, na které by se třeba ani sám nezeptal a co doposud nevěděl, že je důležité. Čeho by se měl vyvarovat atd.
Pomáham a prodávám sebe jako odborníka.
Principem vysvětlování otázek prodávám sebe jak odborníka, současně buduji vztah se zákaníkem ještě před tím než jsem něco nabídnul a hlavně je to forma, kterou dávám zákazníkovi najevo, že mu chci pomoci a nejde mi jenom o to něco rychle prodat.
